نوشته شده توسط : بابک

زمانی که کسب و کارتان را شروع می‌کنید، فهرست کارهایی که باید انجام دهید ، به نظرتان بی پایان می رسد. شما باید یک تیم کاری قوی گردآوری کنید و یک محل مناسب برای کار پیدا کنید و تازه شروع به تولید محصول خود نمایید. بعد از آن وارد مرحله بازاریابی و فروش می شود و سپس .... .

بعد از انجام همه این کارها تازه پی می برید که کارهای حسابداری و مالی زمین مانده و باید پاسخگوی بیمه و مالیات باشید. علاوه بر آن به صورت دوره ای باید به مشتریان خود صورتحساب داده و با آنها تسویه حساب نمایید. انجام همه این کارها به صورت تنهایی و بدون داشتن ابزارهای مناسب کاری غیر ممکن به نظر می رسد.

بسیاری از کارآفرینان تازمانی که بعنوان یک حسابدار کسب تجربه نکرده اند کسب و کار خود را شروع نمی‌کنند. باید بدانید، مدیریت پول برای بقای کسب و کارتان بسیار مهم است.

اگر سیستم حسابداری فعلی شما صرفا شامل جعبه‌ای پر از رسید و فاکتور باشد، حرکت به سمت یک ابزار حسابداری مبتنی بر نرم افزار به کسب و کارتان به اشکال ضروری بسیاری کمک خواهد کرد.


مزایای نرم افزارهای حسابداری و مالی

۱. بدانید از لحاظ مالی کجا ایستاده‌اید

جریان نقدینگی مثل شریانهای اصلی بدن هستند. در صورتی که در جریان نقدی یک کسب و کار مشکلی پیش بیاید مرگ آن کسب و کار حتمی است. مدیریت ضعیف جریان نقدینگی می‌تواند یک کسب و کار را نابود کند و وقتی کسب و کارتان رشد می‌کند نمی‌توانید صرفابه مغزتان برای پیگیری امور مالی تان و داشتن تصویری دقیق از سلامت کسب و کارتان تکیه کنید.
بیشتر گزینه‌های نرم‌افزار حسابداری به راحتی می‌توانند این تصویر را بر اساس داده‌هایی که وارد می‌کنید به شما بدهند، تا بتوانید درک بهتری از پول ورودی در مقابل پولی که بیرون می رود داشته باشید و مهمتر از آن بدانید با چه سرعتی این پول در گردش است.

۲. بحران‌های زمانی کمتر

به عنوان مالک یک کسب و کار نقش‌های بسیاری به خود می‌گیرید و وقت تان با ارزش است.
نرم افزار حسابداری، به ویژه هنگامی که تحت وب اجرا ‌شود و‌ بتوان بر روی هر دستگاه متصل به اینترنتی به آن دسترسی داشت، به ساده‌سازی وظایف مالی و خودکار کردن فرآیندهای بسیاری کمک می‌کند.
برای مثال، هنگامی که می‌توانید صورت حساب ها را بطور خودکار تولید و ارسال کنید و لازم نیست برای ایجاد هر فاکتور برای مشتری وقت هدر بدهید، می‌توانید به جای آن وقت تان را به کارهای سازنده‌تر و رشد‌گرا مانند بازاریابی یا حفظ کارمند اختصاص بدهید.

۳. دیگر حدس و گمان در بین نیست

لازم نیست یک حسابدار (یا حتی یک کارمند تمام وقت) داشته باشید تا از بسیاری از وظایف اساسی حسابداری در کسب و کارتان مراقبت کنید. با ابزارهای مناسب، مدیریت دفاتر و پر کردن فرم های مالیاتی تان می تواند بسیار ساده‌تر شود.
بسیاری از امکانات موجود در نرم افزار حسابداری در واقع صاحبان کسب و کار را قدم به قدم در این وظایف همراهی می‌کند تا به ساده شدن آنها کمک کند، که می‌تواند به ویژه زمانی که فصل مالیات در پیش است بسیار مفید باشد.

۴. حجم کار به اشتراک گذاشته شده

هنگامی که یک سیستم حسابداری رسمی در محل کار ندارید، محول کردن وظایف مربوط به حسابداری به تیم‌تان می‌تواند بسیار چالش برانگیز شود.
بسته‌های نرم افزار حسابداری اغلب امکان چند کاربری دارند، بنابراین می‌توانید اجازه دهید اعضای دیگر تیم‌ وارد سیستم شده و وظایف حسابداری روزانه را انجام دهند و در نتیجه وقت تان را به جای کار بر روی آن به توسعه کسب و کارتان اختصاص بدهید.

برخورد کردن با کسب و کارتان مثل یک کسب و کار باشد

در حالی که مدیریت کسب و کار روش‌های حسابداری خود را دارد که ممکن است در روز‌های اول کسب و کار‌تان جواب بدهد، در نهایت اگر می‌خواهید کسب و کارتان رشد کند، به استفاده کردن از یک سیستم حسابداری رسمی تر نیاز پیدا می‌کنید.
همین که نیازهای تان را تحلیل کردید و تصمیم گرفتید یک نرم افزار حسابداری به مدیریت کردن امور مالی کسب و کارتان کمک کند، احتمالا تعجب خواهید کرد چطور بدون آن کارها را مدیریت می‌کردید!

فیلم های آموزشی نرم افزار حسابداری باتیز به شما کمک می کند تا بتوانید راحتتر در مورد تهیه و خرید نرم افزار حسابداری  تصمیم گیری کنید.

 



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک

یکی از روش هایی که سرمایه گذاران از آن برای سرمایه گذاری در بازار سرمایه استفاده می کنند تحلیل بنیادی است زیرا استفاده از این روش باعث می شود تا سرمایه گذار در طول بلند مدت سود مناسبی را دریافت کند. در این میان یکی از گام های اصلی در تحلیل بنیادی بررسی مواردی است که جزء اصول فاندامنتال است که در ذیل آنها را معرفی می کنیم.

  • بررسی وضعیت مالی شرکت ها (استفاده از صورت های مالی)
  • سودآوری شرکت ها
  • تصمیم گیری برای انتخاب سهام شرکت ها

برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت ها و سوددهی شرکت ها باید به سراغ اولین و اساسی ترین معیارهای سنجش وضعیت مالی یعنی استفاده و بررسی صورت های مالی برویم زیرا صورت های مالی هستند که به صورت شفاف اطلاعات مالی، دارایی ها و شرایط آنها و بدهی هایی که شرکت دارد را به ما نشان می دهند.

بنابراین برای ارزیابی وضعیت مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی باید بتوانیم عناصر و اجزای تشکیل دهنده این صورت های مالی را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم زیرا این امر بسیار ضروری است.

هدف از ایجاد یک واحد اقتصادی چیست؟

هدف اصلی موسسین و سهامداران از ایجاد یک واحد تجاری کسب سود و منفعت است در واقع کسب سود از موارد مورد انتظار تامین کنندگان اصلی یک واحد تجاری به شمار می رود از طرفی عملکردها و فعالیت هایی که در یک واحد تجاری نمود مالی دارند را می توان در صورت های مالی مشاهده کرد.

 

 

صورت های مالی

گزارش هایی که از طریق صورت های مالی فراهم می شوند حاوی موارد مهم و اطلاعات پرکاربردی هستند که از آنها برای سرمایه گذاری و افزایش اعتبار از آنها استفاده می کنند.

گزارش ها حاوی اطلاعات مهم مالی هستند که بر مبنای موارد زیر تهیه می شوند.

  • حاصل فعالیت بنگاه اقتصادی در یک دوره مالی
  • تنظیم بر اساس استانداردهای حسابداری
  • استفاده برای بررسی وضعیت مالی و مقایسه شرکت ها با هم

اهداف تدوین صورت های مالی چیست؟

در تدوین و تنظیم صورت های مالی ، هدف ارائه اطلاعاتی از وضعیت مالی، عملکرد مالی و منعطف بودن واحد تجاری به صورتی خلاصه و طبقه بندی شده است (یکی از اصول مهم حسابداری طبقه بندی اطلاعات مالی است)

صورتهای مالی باید به گونه ای تهیه شود که برای استفاده کنندگان نهایی این اطلاعات (که بیشتر استفاده کنندگان خارجی هستند) سودمند باشد تا بتوانند تصمیمات مرتبط را به درستی بگیرند.

صورت های مالی اساسی کدامند؟

صورت های مالی اساسی و مهم به چهار دسته تقسیم می شوند که عبارت است از: ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت گردش وجوه نقد و صورت سود و زیان جامع؛ یادداشت های همراه صورت های مالی اساسی نیز جزء لاینفک صورتهای مالی تلقی می شوند و از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

در تهیه و تدوین صورت های مالی مفروضاتی نیز در نظر گرفته می شوند که در ذیل به معرفی آنها می پردازیم.

  • صورت‌های مالی با استفاده از سیستم حسابداری تعهدی و اصل تطابق تهیه می‌شوند.
  • صورت‌های مالی با فرض تداوم فعالیت شرکت تهیه می‌شوند.
  • صورت‌های مالی با فرض محافظه‌کاری تهیه می‌شوند.
  • الزام به افشای کامل هر گونه ارقام یا اعداد اضافی در یادداشت‌های ضمیمه وجود دارد.

 

ترازنامه

یکی از صورت های مالی اساسی ترازنامه است که اقلام دائمی واحد تجاری در پایان یک دوره زمانی را به ما نشان می دهد بنابراین در این گزارش موارد زیر باید گزارش شود:

دارایی ها
بدهی ها
سرمایه و حقوق صاحبان سرمایه

ترازنامه در انتهای سال در شرکت ها ارائه می شود، ترازنامه گزارشی است که هدف اصلی از ارائه آن مشخص کردن میزان دارایی ها و میزان بدهی ها و حقوق صاحبان سهام شرکت ها است.

ترازنامه نشان دهنده وضعیت مالی شخصیت حقوقی یک شرکت در زمانی مشخص است بنابراین در مواردی از آن به عنوان صورت شرایط مالی و یا صورت وضعیت مالی نیز یاد می کنند. صورت مالی ترازنامه اطلاعات مهمی درباره وضعیت مالی شرکت ارائه می دهد که حاوی ساختار مالی، میزان نقدینگی و انعطاف پذیری شرکت است.

نکته: در حقیقت ترازنامه منعکس کننده بهای تمام شده تاریخی است اما در مواردی به اشتباه ترازنامه را منعکس کننده ارزش های جاری حساب های مختلف تلقی می کنند.

 

امروزه ترازنامه در نرم افزار حسابداری وجود دارد. البته در نرم افزارهای حسابداری گزارشی تحت عنوان تراز آزمایشی هم وجود دارد که تفاوت آن با ترازنامه در نمایش یا عدم نمایش حسابهای سود و زیانی و یا حسابهای موقت است.



:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک

به گزارش بشارت ، یکی از منابع تامین مالی عرضه سهام در بازار بورس است. شرکت های خارجی بزرگ مثل گوگل و مایکروسافت اینکار را خیلی خوب انجام داده اند. ولی در ایران این کار به خوبی انجام نمی شود و بازار بورس دارای مشکلاتی است.

سید علیرضا ناجی به اطلاعیه صبح امروز فرابورس ایران در خصوص مسدود شدن دسترسی معامله گران آنلاین بازار پایه و تغییرات و اعلامیه های مکرر فرابورس ایران اشاره می کند و می گوید : از اواخر سال گذشته بازار پایه فرابورس ایران به بازارهای الف، ب و ج  بر اساس میزان شفافیت و گزارش دهی و وضعیت سودآوری تقسیم بندی شد و در تصمیمی منطقی برای ایجاد تعادل در بازار ب دامنه نوسان روزانه ۱۰ درصد در نظر گرفته شد و معامله گران آنلاین هم در این بازار امکان معامله برخط را به دست آوردند، حال آن که در همان زمان در اطلاعیه‎هایی مکرر به فعالان بازار پایه و سهامداران اعلام شد که این شرکتها دارای ریسکهای به مراتب بالاتری نسبت به سهم های حاضر در بازار های اول و دوم فرابورس هستند و در صفحه ویژه معاملاتی این شرکتها هم از این واژه استفاده شد که «پذیرش نشده در فرابورس ایران، واجد شرایط تابلوی “پایه ب”، در صورت احراز شرایط لازم قابل ابقا در تابلوی “پایه ب”.»

وی افزود: پس از اعمال شرایط جدید سهم های این بازارها که پیش‌تر حاشیه نشین بودند بر مبنای خرد سهامداران مورد توجه قرار گرفتند، حال آن که با رشد سهام حاضر در این بازار برخی رشد این بازار را سفته بازانه تلقی کردند که البته راجع به برخی از این شرکتها درست است.


نکته ای که باید روی آن تامل کرد این است که متاسفانه این گونه به ذهن میرسد که نهادهای اجرایی و نظارتی تحمل دیدن سود سهامداران را ندارند و بلافاصله با رشد سهام غیر از شفاف سازی، اخیرا به تغییر مقررات و اطلاع رسانی های شوک آور هم روی آورده اند و تاسف‌بارتر این که در فضای انتخاباتی کنونی اینگونه اقدامات سبب شده تا بورس هم درگیر انتخابات شود و حتی سود سهامداران در بورس هم به اشتباه به تحرکات انتخاباتی دولت یا مخالفان دولت نسبت داده شود ولی این گونه نیست.

وی با طرح این سوال که اگر برای شرکتها مقرراتی در خصوص خروج از بازار پایه در نظر گرفته شده و پیش‌تر هم اعلام شده چرا دائما این مقررات تغییر می کند گفت: قبلا آخر مردادماه به عنوان آخرین مهلت شرکتهای بازار پایه ب برای رعایت مقررات جهت ماندن یا ارتقا در بازارهای بالاتر اعلام شده بود اما امروز با مشاهده سود سهامداران این مهلت به آخر اردیبهشت ماه تقلیل یافت.

این کارشناس بازار ادامه داد: همچنین در ساعت معاملات اعلام شد که دسترسی معامله گران برخط به این بازار محدود می شود و این شرایط جدید در کنار نوع اطلاع رسانی آن وحشت را به بازار سهام برگرداند.

این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: بهتر بود این اطلاعیه بعد از ساعت بازار منتشر می شد تا اهالی بازار سهام فرصت تجزیه و تحلیل آن را داشته باشند و این گونه واکنش هیجانی نشان ندهند.

ناجی از اداره کنندگان بازار سهام خواست تا در وضع مقررات و دستور العملها و نوع اطلاع رسانی آن دقت لازم را داشته باشند در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور باید پاسخگوی زیان مردمی باشند که در ۴ سال گذشته در این بازار فقط زیان کرده اند.

گفتنی است در اطلاعیه امروز فرابورس ایران اعلام شد: کارگزاران باید اقرارنامه و بیانه پذیرش ریسک معاملات سهام و حق تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران را حداکثر تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت ۹۶ به تایید همه مشتریان خود اعم از برخط و غیر برخط برسانند و پس از تکمیل و امضای مشتریان، در سوابق کارگزاری نگهداری کنند؛ ضمن آنکه لازم است در صورت عدم تکمیل «بیانیه پذیرش ریسک معاملات سهام و حق­تقدم خرید سهام در بازار پایه فرابورس ایران» توسط مشتریان برخط تا تاریخ اعلام‌شده، کارگزاران دسترسی مشتریان برخط را تا زمان دریافت بیانیه پذیرش ریسک تکمیل شده، مسدود کنند!

تا کنون فقط یک شرکت تولید کننده نرم افزار حسابداری در بازار بورس ایران سهام عرضه کرده است و آن شرکت همکاران سیستم می باشد. این شرکت هم نرم افزار حسابداری تحت ویندوز تولید کرده است و هم نرم افزار حسابداری تحت وب تولید و به بازار ارائه کرده است. زیر سیستم حسابداری مالی نرم افزار حسابداری باتیز از نظر ساختار کدینگ حسابداری مشابه نرم افزار حسابداری مالی همکاران سیستم است.

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 ارديبهشت 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بابک

در هر نرم افزار حسابداری یکپارچه ، نرم افزار انبار وجود دارد. این نرم افزار انبار وظیفه نگهداری و مدیریت اطلاعات مربوط به انبار و موجودی کالا در انبار را داراست. جهت راه اندازی اولیه سیستم انبار باید ابتدا اطلاعات پایه تعریف شود. یکی از اطلاعات پایه مورد نیاز در نرم افزار انبار ، تعریف انبارها است. 

برای تعریف انبار در نرم فزار حسابداری باتیز باید چهار کار انجام داد. 

مرحله اول - تعریف تفضیلی انبار 

مرحله دوم - تعریف کد حساب معین موجودی کالا (در صورتی که وجود ندارد)

مرحله سوم - تعریف انبار در نرم افزار انبار

مرحله چهارم - تعیین دسترسی کاربران به انبار 

برای انجام مرحله اول باید ابتدا وارد نرم افزار حسابداری باتیز شویم و از منوهای بالای صفحه منوی مالی و سپس گزینه حسابداری مالی را انتخاب کنیم.

 

در این صورت منوهای حسابداری مالی نمایش داده می شود. از منوها ، گزینه گروه و زیر گروه تفضیل را انتخاب کنبد تا وارد فرم تعریف تفضیلی ها شویم.

در قسمت بالای فرم گزینه انبار را انتخاب می کنیم تا تفضیلی های انبار که از قبل تعریف کرده ایم در زیر نمایش داده شود. دکمه جدید را کلیک می کنیم تا فرم تعریف تفضیلی باز شود. در فرم باز شده کد و نام را وارد می کنیم و وضعیت را فعال انتخاب می کنیم و دکمه ذخیره را می زنیم. 

تا اینجا اگر همه کارها را درست انجام داده باشیم مرحله اول را پشت سر گذاشته ایم. 

 

در مرحله دوم باید وارد تعریف کدینگ حسابداری شویم و در اینجا حساب معین موجودی کالا را تعریف کنیم. البته در صورتی که این کد حساب وجود نداشته باشد. 

در نظر داشته باشید که حساب موجودی کالا باید در گروه دارایی های جاری تعریف شود زیرا یک دارایی محسوب می شود. البته اگر از کدینگ پیش فرض نرم افزار حسابداری باتیز و یا نرم افزار حسابداری بیت استفاده کنید ، حساب معین موجودی کالا در نرم افزار وجود دارد و شما لازم نیست که آنها را دوباره تعریف کنید.

 

مرحله سوم نوبت به تعریف انبار در نرم افزار انبار می رسد. در این مرحله باید از منوهای بالای نرم افزار حسابداری باتیز ، منوی انبار و سپس انبارداری را انتخاب نمایید تا منوهای انبار برای شما نمایش داده شود. 

بعد از آن گزینه تعریف انبارها را انتخاب نمایید تا فرم تعریف انبارها نمایش داده شود. با زدن دکمه جدید می توانیم یک انبار جدید تعریف کنیم.

در این فرم ابتدا کد انبار و نام انبار را وارد می کنیم. و در قسمت های پایین فرم حساب معین موجودی کالا را انتخاب و در قسمت تفضیلی مربوطه تفضیلی انبار را که در مرحله اول تعریف کردیم انتخاب می کنیم.

 

در مرحله چهارم باید تعیین کنیم که چه کاربرانی به انبار مورد نظر دسترسی دارند. برای اینکار انبار مورد نظر را انتخاب می کنیم و در قسمت پایین فرم کاربرانی که به انبار مورد نظر دسترسی دارند را انتخاب می کنیم.

در زیر فیلم آموزشی تعریف انبار در نرم افزار حسابداری باتیز را ببینید.

 



:: برچسب‌ها: نرم افزار حسابداری ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1396 | نظرات ()